Skip to main content

Mak cik yang jujur...


Bahawasanya sy sdh berada di Ranau, sampai tadi tengahari pada jam 12.30 tengahari..alhamdulillah..sejuk ja cuaca di Ranau..bukan macam di kk, uik naa bukan main tu panas bha, bahang tu nda pla sy dapat tahan…sy memang cuai sebab-

Lepas solat jumaat, sy sempat ketemuan dengan 1 org yang memang ingin dijumpai..daa lepas bergaduh sakan baru dapat jumpa..hish

Diikutkan cerita sebelum gansau, sy tergesa2 p masuk tandas….ok..mcm biasa perempuan akan tengok cermin..mau betulkan tudung yang senget kan…lepas selesai, dengan selamba sy jalan masuk kereta terus jalan...sedang rancak bercerita tiba tiba ada orang sms suruh sy menghubunginya..ah malaslah mau layan..orang salah no kali…nda lama kemudian ada orang telefon, suara ala ala makcik sudah…

Diringkas kan cerita..makcik tu suruh sy fikir flashback sekiranya ada benda penting sy yang hilang..eh gelabah habis jua lah..kena alertlah benda benda macam ni..bila buka bag..ya Allah…dompet pula yang tiada…dengan pantas telefon  makcik tu balik..~.~

Ok..dengan bergegas…c hensem drive laju laju p tandas di pekan tu sambil menasihati diri ini…..kenapalah sy cuai sangat!!!!...

Sampai di tandas..makcik tu bagi terang segala-gala dari a sampai z cerita pasal tu…dan 100% makcik tu memang jujur sangat…dan sy sgt sgt sgt sgt berterima kasih diatas kejujuran makcik tu…duit masih ada dan segala kad2 masih ada…nda dpt sy bygkan klu org nda jujur jumpa dompet sy..alamat berurusan penuhlah sy dengan daerah ranau bha…dua kali juga sy salam dan cium tgn makcik tu..sempat juga kami berkenalan…dan sy akan selalu pergi ketandas tempat makcik tu jaga..Alhamdulillah klu ada 1000 org mcm makcik tu, amanlah dunia…kn3?

Dan sebenarnya balik Ranau merupakan salah satu kegembiraan dan kebahagian...(walaupun line macam kin panas ja)

sekian terimah kasih..

ayyu saharin


Comments

Gulet_Gurlz said…
bgs2 tu makcik. aih, rndu ranau oo. :)
EB said…
Sasuka Ranau!!
Nasib baik ada si hensem kn..
ayyu said…
Guletz_Gurlz hehe klu rindu..jom balik ranau bha..

EB yup..samalah kita..suka sama ranau :))

Popular posts from this blog

SALAM 1 SYAWAL..AIDILFITRI

SALAM AIDILFITRI

Hanya pendapat saya semata-mata

asslamualaikum wbt

Buka-buka facebook ramai orang cakap sal bunuh diri, buka2 blog ramai juga orang cakap pasal bunuh diri, tengok-tengok komen, orang duk pandai-pandai bagi hukuman... masuk neraka lah, kau bodoh sebab bunuh diri, ceteknya akal dia...(sebenarnya disini sepa yang pendek akal) sendiri ingat sudahlah..kan?-_- bukannya dia dengar..sudahlah urusan dia dengan tuhan, siapalah kita kan mau cakap macam tu, kita yang masih hidup, beramal lah selagi ada masa, tidak mustahil orang terdekat kita ada juga buat macam tu nanti.. sanalah anda akan terdiam seribu bahasa bila sebelum tu anda banyak cakap hal orang..
banyak sebab orang bunuh diri sendiri atau bunuh diri orang lain, memang kita tahu bunuh diri tu salah dan dosa di sisi agama(memang salah!)..tapi siapa dalang dalam hal ni semua? bukan kita kah sendiri?..kes lain of coz syaitan yang terkutukkan..ketepikan syaitan tersebut~~~  kita fikir dulu, salah siapa? sy malas menuding jari kepada siapa-siapa, mungkin orang tu bunuh diri …