Skip to main content

pasangan bahagia ;)

asslamualaikum wbt..


:) bestkan bila kita dapat bersama sama sampai bila bila...tapi apa boleh buat kita manusia...kita x tahu rancangan ALLAH swt keatas diri setiap manusia dan hidupan dalam semesta..itulah yang dikatakan kita hanya mampu merancang, tapi ALLAH swt yg tentukan..yups memang tidak dinafikan semua tentang itu, tapi yg pastinya ALLAH swt tidak beri ujian diluar kemampuan kita...kena yakin benda tu..mesti !


hari tu ada tengok sebuah rancangan temubual...alaa yg di indo pek tu...kick andy kali kalau nda silap tu...dorang jemput pasangan yang sudah berkahwin selama 50 tahun ataw lebih...nenek nenek dan datuk datuk..mereka amat comel dan sporting....sy suka tengok da yang sy tertarik bila c andy tanya kepada pasangan tersebut:-


andy : pernah bosan punya istri hanya satu sahaja?

datuk : iya pernah...bla bla bla

jujurkan tu kakek2...dy pernah bosan tapi bila dy ada otak mw fikir tentang keluarga istri anak, hilang terus bosan....sedangkan dirinya mampu..:)..yg x tahan tu isteri dy mcm x keruan kali...:D

p/s : sy update laju laju :

cantik..thanxx google :)

Comments

Popular posts from this blog

SALAM 1 SYAWAL..AIDILFITRI

SALAM AIDILFITRI

Hanya pendapat saya semata-mata

asslamualaikum wbt

Buka-buka facebook ramai orang cakap sal bunuh diri, buka2 blog ramai juga orang cakap pasal bunuh diri, tengok-tengok komen, orang duk pandai-pandai bagi hukuman... masuk neraka lah, kau bodoh sebab bunuh diri, ceteknya akal dia...(sebenarnya disini sepa yang pendek akal) sendiri ingat sudahlah..kan?-_- bukannya dia dengar..sudahlah urusan dia dengan tuhan, siapalah kita kan mau cakap macam tu, kita yang masih hidup, beramal lah selagi ada masa, tidak mustahil orang terdekat kita ada juga buat macam tu nanti.. sanalah anda akan terdiam seribu bahasa bila sebelum tu anda banyak cakap hal orang..
banyak sebab orang bunuh diri sendiri atau bunuh diri orang lain, memang kita tahu bunuh diri tu salah dan dosa di sisi agama(memang salah!)..tapi siapa dalang dalam hal ni semua? bukan kita kah sendiri?..kes lain of coz syaitan yang terkutukkan..ketepikan syaitan tersebut~~~  kita fikir dulu, salah siapa? sy malas menuding jari kepada siapa-siapa, mungkin orang tu bunuh diri …