Skip to main content

:)

men fb d pekan keseorangan..


ahaa...memang nda best begansau sorang sorang...bak kata org kedayan..bejaur...:) x merancang sebenarnya mau jalan..bila ada kawan minta hantar baju tempahan..terpaksa juga turun pekan lah..adeh..dengan pantas bersiap....ala relax ja lah turun pekan...dekat jak pun buat pa santek santek...walaupun agak dekat..tapi mau jua turun dihantar..panas bha...yang sadisnya...my bapa kc tinggal...wuwuwu hp nda hidup...hey hidup jua, tapi dalam cc tu nda da line...heran jua sy...terpaksa minta ambil adik dekat simpang tangki guna motor...dy masih underage..mana leh bawa motor turun pekan...paksa diri berjalan beberapa meter jak...

malam menjelma..tiba tiba datang mesej...semata mata mau bgtw " eh mcm na di pekan tadi, bestkah jalan 1 org jak, banyak kali kita terbejumpa tapi ko nda nampak sy"....ermmmm kenapa nda tegur... abg oii...sy berjalan bukan sambil pusing pusing 360 darjah...45 darjah pun haram...memang sy nda nampak pun..lainlah klu dirimu btl2 depan mata n den say hi atw bg salam...n mata ni tersangatlah kabur-kabur...rabun sangat...sedangkan my mama sendiri pun boleh2 sy tersilap pandang...baru mw panggil "ma" ternyata orang lain..sama susuk badan...apa lagi orang yg sekarang ni sudah jarang sekali nampak....yah kemarin..sy senyum dengan 1 org budak....sebab familiar muka dy...bila sudah dekat...alamak salah org...xpa...senyum itu sedekah: ikhlaskan....


Comments

Popular posts from this blog

SALAM 1 SYAWAL..AIDILFITRI

SALAM AIDILFITRI

Hanya pendapat saya semata-mata

asslamualaikum wbt

Buka-buka facebook ramai orang cakap sal bunuh diri, buka2 blog ramai juga orang cakap pasal bunuh diri, tengok-tengok komen, orang duk pandai-pandai bagi hukuman... masuk neraka lah, kau bodoh sebab bunuh diri, ceteknya akal dia...(sebenarnya disini sepa yang pendek akal) sendiri ingat sudahlah..kan?-_- bukannya dia dengar..sudahlah urusan dia dengan tuhan, siapalah kita kan mau cakap macam tu, kita yang masih hidup, beramal lah selagi ada masa, tidak mustahil orang terdekat kita ada juga buat macam tu nanti.. sanalah anda akan terdiam seribu bahasa bila sebelum tu anda banyak cakap hal orang..
banyak sebab orang bunuh diri sendiri atau bunuh diri orang lain, memang kita tahu bunuh diri tu salah dan dosa di sisi agama(memang salah!)..tapi siapa dalang dalam hal ni semua? bukan kita kah sendiri?..kes lain of coz syaitan yang terkutukkan..ketepikan syaitan tersebut~~~  kita fikir dulu, salah siapa? sy malas menuding jari kepada siapa-siapa, mungkin orang tu bunuh diri …