Skip to main content

Sabar tak perlu kata apa apa!

Serius...sangat sakit hati ketika ini. Sy manusia dan tahap sabar itu mempunyai keterbatasan juga. Sehebat mana bersabar sekalipun, tetap kita mendahului sabar itu kalau memang benda itu tidak patut di letakkan di bawah sabar. Astagfirullah...ya Allah limpahkan kesabaran itu keatas diri ini, sesungguhnya hambaMu ini, memerlukan itu untuk melalui limpahan kesakitan perasaan sabar yg tidak tertahan.

ah..sungguh formal perenggan diatas,  xpa normal juga berformal skit ni...istigfar banyak banyaktarik nafas panjang panjang..tutup hidung dan mulut...lalu komfem bye bye..cehh gurau...

istigfar banyak banyak, tarik nafas panjang panjang, ambil wudhu, solat, minum air sejuk, cuba lena sekejap..lupakan tu c tukang pemecah benteng kesabaran...yg last positive kn isi kandungan kepala dan hati...elakkan memaki bila sedang dbawah suhu panas kita, nescaya kita meletup kembali..

tapi apakan daya, sy manusia...Alhamdulillah ok, tapi hari seterusnya siapa tahu...

Comments

Popular posts from this blog

SALAM 1 SYAWAL..AIDILFITRI

SALAM AIDILFITRI

Hanya pendapat saya semata-mata

asslamualaikum wbt

Buka-buka facebook ramai orang cakap sal bunuh diri, buka2 blog ramai juga orang cakap pasal bunuh diri, tengok-tengok komen, orang duk pandai-pandai bagi hukuman... masuk neraka lah, kau bodoh sebab bunuh diri, ceteknya akal dia...(sebenarnya disini sepa yang pendek akal) sendiri ingat sudahlah..kan?-_- bukannya dia dengar..sudahlah urusan dia dengan tuhan, siapalah kita kan mau cakap macam tu, kita yang masih hidup, beramal lah selagi ada masa, tidak mustahil orang terdekat kita ada juga buat macam tu nanti.. sanalah anda akan terdiam seribu bahasa bila sebelum tu anda banyak cakap hal orang..
banyak sebab orang bunuh diri sendiri atau bunuh diri orang lain, memang kita tahu bunuh diri tu salah dan dosa di sisi agama(memang salah!)..tapi siapa dalang dalam hal ni semua? bukan kita kah sendiri?..kes lain of coz syaitan yang terkutukkan..ketepikan syaitan tersebut~~~  kita fikir dulu, salah siapa? sy malas menuding jari kepada siapa-siapa, mungkin orang tu bunuh diri …

the Vampire Diaries season 2....

na na na na....x sabar mau download episod 22..mau sgt sgt sgt tengok ni vampire yang kacak kacak belaka..yaii -matt-bonnie-tyler-stefan-elina-damon-jeremy-caroline-alaric-jenna penjaat sot- klaus!
haha hafal nama nampak padahal teori teori nda dihafal bha...
Vampire baik ^^ hero heroin~~yg lelaki dua org tu adik beradik ermm ~~ apa apalah
semat kan.... ~~~~
mau mau mau mau mau tengok~~

isk sudahlah..c ayyu asyik movie movie dan movie seja, biarlah..peduli pa kan, bukannya buat benda jahat pown..tak kan sy mau tengok hutan di belakang hostel kan, tedalah bagus tengok movie (kc naik dgre spek ko) haha..iyalah sabar sejalah. boson oo tapi x pa esok last exam..dan esok juga hari ketamatan kehabisan keendingan tahun satu berada di Ums lambang puncak jaya *pinjam sekejap lagu sekolah yang sampai sekarangpun sy nda tau sdh hafal atau belum*..kcian c ayyu,, tapi lagu negaraku hafal tau..hahaa--loyar. . sem depan masuk tahun dua, alhamdulillah dapat menamatkan tahun satu dan harap harap pointer ada naik…