Skip to main content

Malas letak gambar.................................macam-macam sudah

Assalamualaikum wbt

sang giuk bjalan jalan,
singgah sebentar di arena aku,
sungguh ku hairan giuk pandai mengonline,
aku tengok tadi kat shoutbox aku.

Pertama kali jua sy berpantun sini, x sangka aa..pandai juga membina keadaan pentun pantunan...ok macam tajuk entry jg untuk hari ni. Kepada yg sungguh  sudi menziarahi blog putih putih ini..terima Kasih..anda kunjung..sy ikut kunjung sekali :)

tidak sy sangka, sy turut kenal org yang agak ganjil...tpi ok, sy faham cara anda untuk berkawan-kawan..mayb cari ini bt sy ingat diri kau untuk setengah abad kn....hua hua hua...aish...

ganjilkan bila :_

ada org menyindir anda di ats kesusahan org tua anda..jelas terang ianya bukan salah diri kita...tapi menyakitkan hati org (nasib baik terer balas balik).. alaa yg mcm anak orang kaya menyindir orang miskin...padahal harta tu bukan kita punya kan....tetttt


trus, tidak tu...ada org sms kita tengah malam, semata mata mahu bgtahu ada org mengumapat diri kita..so so so childish...n dia tahu..wah mesti dia sakit hati dan panas aku bagitahu benda benda ni semua serta merta mengaibkan diri kita seadanya. Sehingga kita block teman itu dalam facebook..huhu dalam hati bilang "tia mau kawan dengan kau lagi",...padahal teda pun tu org cakap...free free dosa 1 kilo...sorry...


dan...bila ada jak org meninggal, alhamdulillah banyak pihak yang prihatin...tapi ada juga yang sudah pandai menghakimi orang yang meninggal tanpa memikirkan hikmah yang sang Pencipta bagi dengan kita...betapa teruknya arwah itu..kita 100% tidak berhak menghakimi mereka tapi kita berhak mendoakan kebaikan arwah tersebut :)...

geram bila orang selalu cakap " kau peduli apa, kubur masing masing"...x kisah eh ada orang mau ckp macam tu, sebab sy x pernah lak tegur orang sampai orang tu jawab sedemikian...tapi selalu nampak orang jawab macam tu d alam maya ini..besa kebebasan bersuara dan menaip, tapi kan rasanyalah nanti yang kubur kita tu namanya manusia juga, yang solatkan kita sebelum berangkat ke kubur tu pun namanya manusia juga, makanya sangat tidak pantas kalau ckp sedemikian ayat, dengan sepa yang datang atau cuba menasihati kita..lain lah kalau kita mati, badan kita sendiri yang urus badan..upss.....lagipun sebagai manusia kita mesti saling menasihatikan..memperbetulkan apa yang salah...sebab xmaulah kita pun ikut sama berdosa melihat kemungkaran orang lain...wajib sebagai islam..kn3


wah sudah panjang membebel, best oo....saja jak, bila rasa patut bagi cadangan, bagi ja...pas tu terpulang kepada diri kita...urmm xda benda mau di bilang dicakap dan diomongi...Esok puasa...yeahhpas tu raya pas tu balik UMS..huhu bermula kehidupan yg penat..(wah panjang fikiran)...xpa xpa..tinggal 2tahun lagi diri ni tamat menjadi pelajar original..keh keh keh....

Comments

echaRierie said…
nah..lumrah manusia tue kan ?
tp depend pd individu jgk tue..
kdg2 kita khilaf nda lari dr bwt kesilapan..
tp ada limitnya jgk la..hehe :D
ayyu said…
echaRierie hehe...iya bh..ketidakpuasan hati ja...perlu teguran trus menerus..:)

Popular posts from this blog

SALAM 1 SYAWAL..AIDILFITRI

SALAM AIDILFITRI

Hanya pendapat saya semata-mata

asslamualaikum wbt

Buka-buka facebook ramai orang cakap sal bunuh diri, buka2 blog ramai juga orang cakap pasal bunuh diri, tengok-tengok komen, orang duk pandai-pandai bagi hukuman... masuk neraka lah, kau bodoh sebab bunuh diri, ceteknya akal dia...(sebenarnya disini sepa yang pendek akal) sendiri ingat sudahlah..kan?-_- bukannya dia dengar..sudahlah urusan dia dengan tuhan, siapalah kita kan mau cakap macam tu, kita yang masih hidup, beramal lah selagi ada masa, tidak mustahil orang terdekat kita ada juga buat macam tu nanti.. sanalah anda akan terdiam seribu bahasa bila sebelum tu anda banyak cakap hal orang..
banyak sebab orang bunuh diri sendiri atau bunuh diri orang lain, memang kita tahu bunuh diri tu salah dan dosa di sisi agama(memang salah!)..tapi siapa dalang dalam hal ni semua? bukan kita kah sendiri?..kes lain of coz syaitan yang terkutukkan..ketepikan syaitan tersebut~~~  kita fikir dulu, salah siapa? sy malas menuding jari kepada siapa-siapa, mungkin orang tu bunuh diri …