Skip to main content

Posts

Showing posts from July, 2011

Malas letak gambar.................................macam-macam sudah

Assalamualaikum wbt
sang giuk bjalan jalan, singgah sebentar di arena aku, sungguh ku hairan giuk pandai mengonline, aku tengok tadi kat shoutbox aku.
Pertama kali jua sy berpantun sini, x sangka aa..pandai juga membina keadaan pentun pantunan...ok macam tajuk entry jg untuk hari ni. Kepada yg sungguh  sudi menziarahi blog putih putih ini..terima Kasih..anda kunjung..sy ikut kunjung sekali :)
tidak sy sangka, sy turut kenal org yang agak ganjil...tpi ok, sy faham cara anda untuk berkawan-kawan..mayb cari ini bt sy ingat diri kau untuk setengah abad kn....hua hua hua...aish...
ganjilkan bila :_
ada org menyindir anda di ats kesusahan org tua anda..jelas terang ianya bukan salah diri kita...tapi menyakitkan hati org (nasib baik terer balas balik).. alaa yg mcm anak orang kaya menyindir orang miskin...padahal harta tu bukan kita punya kan....tetttt

trus, tidak tu...ada org sms kita tengah malam, semata mata mahu bgtahu ada org mengumapat diri kita..so so so childish...n dia tahu..wah mesti dia sa…

Sabar tak perlu kata apa apa!

Serius...sangat sakit hati ketika ini. Sy manusia dan tahap sabar itu mempunyai keterbatasan juga. Sehebat mana bersabar sekalipun, tetap kita mendahului sabar itu kalau memang benda itu tidak patut di letakkan di bawah sabar. Astagfirullah...ya Allah limpahkan kesabaran itu keatas diri ini, sesungguhnya hambaMu ini, memerlukan itu untuk melalui limpahan kesakitan perasaan sabar yg tidak tertahan.

ah..sungguh formal perenggan diatas,  xpa normal juga berformal skit ni...istigfar banyak banyaktarik nafas panjang panjang..tutup hidung dan mulut...lalu komfem bye bye..cehh gurau...

istigfar banyak banyak, tarik nafas panjang panjang, ambil wudhu, solat, minum air sejuk, cuba lena sekejap..lupakan tu c tukang pemecah benteng kesabaran...yg last positive kn isi kandungan kepala dan hati...elakkan memaki bila sedang dbawah suhu panas kita, nescaya kita meletup kembali..

tapi apakan daya, sy manusia...Alhamdulillah ok, tapi hari seterusnya siapa tahu...

owh no im falling in love with.....................

sumber google...wallpaper hp kunun..

yups...Damon Salvatore dalam vampire diaries...yihhh kedua kali tengok tu movie baru suka nampak ni lelaki....lelaki yang cantik....kesejukan ( ke Cool an )lakonan dy menjadi vampire..wlu kadang2 jahat kadang baik......
Ian joseph somerholder......

begitu juga dengan c paul wesley aka stefan salvatore dlm vimpire...hensem hensem cantik....

paul wesley....stefan salvatore....
Paul wesley wasilewski aka my stefan salvatore.......

p/s : huhu tapi sadis...nda dapat yg episode 23...episode 22 pun sdh sedih cerita~~~~~~~~~~~~~~~c damon kena gigit c serigala jadian...sepa ada ni bagus bagi sy....hahahaha

pertama kali

Pertama kali?
semua org pernah merasakan hari hari pertamanya dalam hidup..yes, sy adalah orang..makanya pernah ada perasaan pertama kali..pertama kali yg menjengkelkan...yup...pertama kali putus cinta, pertama kali jadi pelajar baru, pertama kali jadi budak asrama, pertama kali menghadiri temuduga...dan paling menjengkelkan bila pertama kali jejak ums..huu...kelowongan yg nyata dirasai...
TApiiiii....12 hb/07 dan 15hb/07 sgt3 bg makna dalam hidup..insyaALLAH... :) banyak perkara yang terjadi ketika ketika tarikh tersebut..thanks bagi sepa yang terlibat pada malam hari..uwaaa pertama kalu rasa malu gila....bulan 7 yg bahagia...
owh ya...bulan 7 juga hari di mana teman terbaik sedunia saya mencapai umur kewanitaan..kah kah kah...yg ke 21, ...still ingat waktu umur belasan tahun..jadi banduan asrama, escape masjid yg x pernah kedapatan dan cerita mistik alam keluarga....c gadie apple a.k.a bnyak bh nama dy...ni gambar kami dua urg..sy curik d hp dy hari tu...campinkan...selamat ulang tahun…

Dan disini knun~~~

permandangan dari kebun :)  keluar rumah...ni jak  tadik petang..ups ni bukan bergaduh..tapi sedang main musana2..haha ceria  sayur bunga manis:)....sy cabut tolong my mama...cantik...sal tu amik pic...  suka awan biru......sungai~~  banyak tumbuh oo sekitar rumah..KUNING BERSIH  tangki tertinggi area ini....berazam hendak naik....komfom 1 ranau nampak..tinggi oo...sdhlah atas bukit memang....mahu sgt,,,  hari mau hujan
 sihat jak nampak...n realiti mmg sayur ni cantik tgn sy disitu...cabut2 cabut sayur ni :)...

sedikit sebanyak pengisian cuti..ingat duk rumah n berfoya foya kh kerja...gambar sini gambar sana..cantik jua kan...yeah..:))

Cicak....

tadi pagi nampak cicak d pintu....nda pandai lari lari ni...uik gemuk gila tu cicak....sumpah geli sangat sangat..paling geli dengan cicak..apa lg nampak ciciak man...selamba telan cicak walaupun x betul.......hampir sejam tu cicak berdiam diri...my mama cuba mau bunuh...itu yg sememangnya yg sy harap..last2 mati plak...yakss.....
Saat sy berdendam dengan cicak bila masa hendak p Kuliah...ada cicak atas kepala....weyy d sana juda sy teriak...bikin malu seja..semua tgk sy teriak...teruk, punya kuat sy teriak..tapi cicak tu nda pandai lari juga..ntah sepa ntah p letak...siut...agak sampai 3 minit sy teriak2 tengah jalan...adeh....nasib baik kawan kawan d sana gak...naya jua klu sorang sorang...komfom kena ckp gila.....dat y....sy anti dengan  cicak...klu time  kecil kecil tu perasaan dengan cicak sama dengan perasaan sy dengan patung patung....siap bt mumia cicak lagi....gulung2 guna kain putih..kubur trus korek balik...geli bila ingat...geli...n satu lagi dekat rumah makcik..sedap sedap…