Skip to main content

uka bhe

assalamualaikum wbt

seperti biasa. saja saja mw mencarut....dorang sibuk tgk konsert final AF 9..bosan kali mau tgk tu..tapi kan sy tgk jg kalau bosan sebab memang akan berulang berulang sampai pening tgk...mama sy seja yg sibuk mw tgk tu, sepa yg dia minat itu yg sy komen banyak sampai dy sendiri panas...sy sabar sejalah, sampai ada pertaruhan antara kami....hahaha mentang mentang xda kerja musim cuti ni, memang kerja mcm ni jaklah...jual jual, tlg iron baju tempahan yg baru siap jahit, dan jadi tukang bersih bersih d rumah...

mama : bha ayu, mama sokong c lena yg menang af ni kali..

ayu : bhe, tedalah hazama juga tu..pandai pandai

mama : bha, klu c hazama kalah, bagi mama rm 5, tpi kalu c hazama menang, mama bagi ko rm5...

ayu : bha, awas ne kalau x...tpi sy nda mw rm5...klu c hazama menang, sy x mw buat kerja di rumah sampai bila bila....

mama : hahaha mulau

padahal sdh dy bagi rm5 awal2, mengaku kalah...bagus...hahaha...saja saja ja ni pertaruhan.....

Comments

Popular posts from this blog

SALAM 1 SYAWAL..AIDILFITRI

SALAM AIDILFITRI

Hanya pendapat saya semata-mata

asslamualaikum wbt

Buka-buka facebook ramai orang cakap sal bunuh diri, buka2 blog ramai juga orang cakap pasal bunuh diri, tengok-tengok komen, orang duk pandai-pandai bagi hukuman... masuk neraka lah, kau bodoh sebab bunuh diri, ceteknya akal dia...(sebenarnya disini sepa yang pendek akal) sendiri ingat sudahlah..kan?-_- bukannya dia dengar..sudahlah urusan dia dengan tuhan, siapalah kita kan mau cakap macam tu, kita yang masih hidup, beramal lah selagi ada masa, tidak mustahil orang terdekat kita ada juga buat macam tu nanti.. sanalah anda akan terdiam seribu bahasa bila sebelum tu anda banyak cakap hal orang..
banyak sebab orang bunuh diri sendiri atau bunuh diri orang lain, memang kita tahu bunuh diri tu salah dan dosa di sisi agama(memang salah!)..tapi siapa dalang dalam hal ni semua? bukan kita kah sendiri?..kes lain of coz syaitan yang terkutukkan..ketepikan syaitan tersebut~~~  kita fikir dulu, salah siapa? sy malas menuding jari kepada siapa-siapa, mungkin orang tu bunuh diri …