Skip to main content

ya...ya...ya Ranau

Assalamualaikum wbt

*menari2 mcm katun d atas* :D suka3...dengan rasa gembira maka minggu ke14 sudah menutupkan tirai...tinggal tunggu final exam habis, yeah c ayyu suka sgt3..benda paling suka lagi bila cuti mencapai tahap maksimum selepas final exam..nah amik ko hampir 4 bulan...U U lain pun sama..em maybe..:) memang bosan bagi orang yang x reti study mcam sy ni..study week namanya, tapi bagi sy enjoy week..kunun..bosan kali.

esok pulang Ranau..hampir 3 bulan x jejak kaki d Ranau daerah tercinta...:_
Pekan Ranau 2011.

cantikkan, walaupun teda bangunan..banyak perubahan..keh2 kluar rumah jak..nampak pekan..tapi ini dari depan rumah my Aunty. tuuu yang besar2 tu separuh..gambar c kedai ken hong..besar kali..halaman dy besar3.anjing pun banyak..hari tu kacau..berani sebab anjing tu nda dapat keluar juga..pa tidaknya pagar..tinggi oo.

ni plak pagi-pagi sekitar jam 6 lah..tapi ni pagi raya 2010..^^ berkabus..memang sejuk.

waktu malam? sory mory..klu tgk depan2 mmg cantiklah..tapi dalam gambar..agak kurang...

Comments

beaty said…
adoi kalangad betul ni...sa pun lama suda tidak balik dari bulan 2 lagi sa tidak balik..sibuk betul ni
ayyu Hasmayyu said…
@beaty : aiya..nda palh..klu ko nda sibuk lagi...balik2 bh..hehe
ayyu Hasmayyu said…
This comment has been removed by the author.
ayyu Hasmayyu said…
This comment has been removed by the author.

Popular posts from this blog

Manusia Biasa

Sorylah sy pun manusia, kadangkala pandai meluat juga kadang2 walau pun cuba sedaya upaya endah ni perasaan.. Bgus lg sy menjauh dari libatkan diri. Saya sedaya upaya mengelak. Minta maaf..kc luah di blog pun cukuplah. Astagfirullah..

Insan Bernama Kekasih...Merinduinya~~~

assalamualaikum wbt..
esok hari apa? mm semestinya hari lahir kekasih kita iaitu nabi Muhammad SAW.. baginda merupakan Nabi kita yang terakhir, sumbangan dia yang tidak terhingga sehingga islam sampai ke hari ini. Alhamdulillah.. kita masih bertahan ;)..
Sebagai islam, kita mesti tahukan sejarah dan pengorbanan Kekasih Allah itu? dari kecil lagi kita sudah dibesarkan dengan cerita-cerita pasal baginda, huhu betapa baik, mulia, tulus, jujur kekasih kita tu kan?...bila ingat balik cerita dan sumbangan baginda, betapa kecilnya saya di muka bumi ini, bila fikir generasi islam sekarang, dengan mudah jatuh ke arah yang salah, sedangkan besarnya sumbangan baginda kepada Islam, senang2 ja generasi yang meruntuhkan. Astagfirullah....sedangkan saat kemangkatan baginda, dia masih memikirkan umat dia, sedangkan kita? sy pun nda tau mw cakap apa...sebab sy pun insan yang selalu alpa..
tapi alpa2 sy pun, masih ada hati. :) sejak berkecimpung dalam hal2 internet2, facebook2..macam2 sy jumpa....tapi al…

Hanya pendapat saya semata-mata

asslamualaikum wbt

Buka-buka facebook ramai orang cakap sal bunuh diri, buka2 blog ramai juga orang cakap pasal bunuh diri, tengok-tengok komen, orang duk pandai-pandai bagi hukuman... masuk neraka lah, kau bodoh sebab bunuh diri, ceteknya akal dia...(sebenarnya disini sepa yang pendek akal) sendiri ingat sudahlah..kan?-_- bukannya dia dengar..sudahlah urusan dia dengan tuhan, siapalah kita kan mau cakap macam tu, kita yang masih hidup, beramal lah selagi ada masa, tidak mustahil orang terdekat kita ada juga buat macam tu nanti.. sanalah anda akan terdiam seribu bahasa bila sebelum tu anda banyak cakap hal orang..
banyak sebab orang bunuh diri sendiri atau bunuh diri orang lain, memang kita tahu bunuh diri tu salah dan dosa di sisi agama(memang salah!)..tapi siapa dalang dalam hal ni semua? bukan kita kah sendiri?..kes lain of coz syaitan yang terkutukkan..ketepikan syaitan tersebut~~~  kita fikir dulu, salah siapa? sy malas menuding jari kepada siapa-siapa, mungkin orang tu bunuh diri …