Skip to main content

sebak di dada

assalamualaikum w.b.t

Buat entri ni, jiwa memang kacau sebab tengok video di you tube pasal resuhan kaum yang sangat-sangat dan sangat bikin orang sakit hati (bg c Ayyu lah), menakutkan, meloyakan, menyedihkan. Video ni sebenarnya sudah lama nampak, kakak bg tengok, tu pun dy sendiri x mau tengok punya lah, jadi c ayyu dengan bapa tersayang tengok dengan penuh khusyuk, adik2 tengo pun nda sanggup oo(sama jak lelaki). video ni terjadi antara etnik dayak dan madura (indonesia), nda tahu pasal apa, bapa tersayang da cerita pasal apa, tapi c ayyu x berani tulis di sini..ermm mmg betul c bapa hensem cakap tapi lebih baik janganlah kan^^, lepas tengok video ni buat kali kedua..yah sy yakin sy merupakan orang yang bertuah duduk dalam negara kita ni, begitu juga dengan anda..dan sy harap akan terus berkekalan..sangat sangat berharap..jadi kepada anda yang duduk dalam negara ni, tolonglah bersyukur..anda kaum itu nda kena tetak..semua diberi sama rata..yang suka tunjuk samseng, pegilah kamu join yang suka betetak sana-sini..

hey berbalik kepada video, bagi sepa yang x mahu tengok, dan sy nasihatkan jangan tengok klu x berani..sebab ni pasal orang bertetak sana sini.. berdarah sana sini..bayangkan bayi pun hancur kena tetak..mayat bergelimpangan..owhh sungguh ngeri, janganlah terjadi benda macam ni di malaysia, x sanggup...tapi saya sedih keaadaan Islam di sana..Al fatihah bagi org islam yang banyak terkorban dalam peristiwa ni..sy mc belum faham kenapa masih ada manusia mcm ni?mungkin ada sebab..tapi video di atas sangat tidak relaven untuk menyelesaikan masalah...

p/s: amat sebak

Comments

Sekamar Rindu said…
sangat mengerikan..

*folo ur blog..
aesh came said…
Huu~ menyesal pulak tonton video ini..ish ish x tdo mlm ni..

Popular posts from this blog

SALAM 1 SYAWAL..AIDILFITRI

SALAM AIDILFITRI

Hanya pendapat saya semata-mata

asslamualaikum wbt

Buka-buka facebook ramai orang cakap sal bunuh diri, buka2 blog ramai juga orang cakap pasal bunuh diri, tengok-tengok komen, orang duk pandai-pandai bagi hukuman... masuk neraka lah, kau bodoh sebab bunuh diri, ceteknya akal dia...(sebenarnya disini sepa yang pendek akal) sendiri ingat sudahlah..kan?-_- bukannya dia dengar..sudahlah urusan dia dengan tuhan, siapalah kita kan mau cakap macam tu, kita yang masih hidup, beramal lah selagi ada masa, tidak mustahil orang terdekat kita ada juga buat macam tu nanti.. sanalah anda akan terdiam seribu bahasa bila sebelum tu anda banyak cakap hal orang..
banyak sebab orang bunuh diri sendiri atau bunuh diri orang lain, memang kita tahu bunuh diri tu salah dan dosa di sisi agama(memang salah!)..tapi siapa dalang dalam hal ni semua? bukan kita kah sendiri?..kes lain of coz syaitan yang terkutukkan..ketepikan syaitan tersebut~~~  kita fikir dulu, salah siapa? sy malas menuding jari kepada siapa-siapa, mungkin orang tu bunuh diri …