Skip to main content

Insan Bernama Kekasih...Merinduinya~~~








assalamualaikum wbt..

esok hari apa? mm semestinya hari lahir kekasih kita iaitu nabi Muhammad SAW.. baginda merupakan Nabi kita yang terakhir, sumbangan dia yang tidak terhingga sehingga islam sampai ke hari ini. Alhamdulillah.. kita masih bertahan ;)..

Sebagai islam, kita mesti tahukan sejarah dan pengorbanan Kekasih Allah itu? dari kecil lagi kita sudah dibesarkan dengan cerita-cerita pasal baginda, huhu betapa baik, mulia, tulus, jujur kekasih kita tu kan?...bila ingat balik cerita dan sumbangan baginda, betapa kecilnya saya di muka bumi ini, bila fikir generasi islam sekarang, dengan mudah jatuh ke arah yang salah, sedangkan besarnya sumbangan baginda kepada Islam, senang2 ja generasi yang meruntuhkan. Astagfirullah....sedangkan saat kemangkatan baginda, dia masih memikirkan umat dia, sedangkan kita? sy pun nda tau mw cakap apa...sebab sy pun insan yang selalu alpa..

tapi alpa2 sy pun, masih ada hati. :) sejak berkecimpung dalam hal2 internet2, facebook2..macam2 sy jumpa....tapi alhamdulillah, masih banyak yang mengingati hari kelahiran Nabi, jangan ingat jak, ingat selalu...tapi cuba anda klik benda ini dan benda ini dan benda ini...lihat dan anda sendiri lihat, apa kejadah semua ni aa, sempena hari kelahiran baginda atau pun bukan, tgk zaman ini, hinaan pun tetap ada, tapi kenapa dengan kekasih kita mereka hina?? Ya ALLAH...serius sy amat sedih tgk ni benda, sakit hati, jiwa kacau...insan yang begitu mulia difitnah sampai macam tu sekali..bukan dua page jak ada benda tu, malah amat banyak dan banyak...sebak juga tgk semua tu...(amat memerlukan orang-orang yang terer hack2 bnda mcm ni)huhu kan? baru tau org itu.

jadi kita sebagi Islam, pandai2lah bawa Islam itu, bukan dengan menyerang page2 yang macam tu, sebaiknya jangan dilayan page sebegitu rupa..menegur cara baik..bukan menghina..kan? tunjuk bahawa islam itu agama indah, jaga mulut, hati dan perlakuan..dorang bagi api, kita jangan balas guna api, dorang bagi api, kita bagi air :) dorang bagi panas, kita bagi sejuk...konfom akan reda..InsyaALLAH.....jangan bimbang selagi kita benar, selagi itu kita akan menang...dan jangan bimbang, segala bentuk hinaan mereka dan mereka, Nabi kesayangan kita sudah dijanjikan syurga :) kan :)...apa2 yang dorang cakap, dorang sendiri akan tanggung...

akhir kata, kita tengo ni video aa, muhasabah diri dan saya sendiri, sejauh mana kita di dunia ini...

Comments

Popular posts from this blog

SALAM 1 SYAWAL..AIDILFITRI

SALAM AIDILFITRI

Hanya pendapat saya semata-mata

asslamualaikum wbt

Buka-buka facebook ramai orang cakap sal bunuh diri, buka2 blog ramai juga orang cakap pasal bunuh diri, tengok-tengok komen, orang duk pandai-pandai bagi hukuman... masuk neraka lah, kau bodoh sebab bunuh diri, ceteknya akal dia...(sebenarnya disini sepa yang pendek akal) sendiri ingat sudahlah..kan?-_- bukannya dia dengar..sudahlah urusan dia dengan tuhan, siapalah kita kan mau cakap macam tu, kita yang masih hidup, beramal lah selagi ada masa, tidak mustahil orang terdekat kita ada juga buat macam tu nanti.. sanalah anda akan terdiam seribu bahasa bila sebelum tu anda banyak cakap hal orang..
banyak sebab orang bunuh diri sendiri atau bunuh diri orang lain, memang kita tahu bunuh diri tu salah dan dosa di sisi agama(memang salah!)..tapi siapa dalang dalam hal ni semua? bukan kita kah sendiri?..kes lain of coz syaitan yang terkutukkan..ketepikan syaitan tersebut~~~  kita fikir dulu, salah siapa? sy malas menuding jari kepada siapa-siapa, mungkin orang tu bunuh diri …