Skip to main content

Lantak Kaulah ..

Talk to the Hand
assalamualaikum
Alahai~~~ budi bahasa budaya kita..oh oh, ok apa ni budi bahasa budaya kita, jangan kita pula lupa ya (ketawa da makna) bukan apa, kita memang suka kan sindir menyindir kan, tapi ko rasa menyindir tu bawa kebaikan sama ko kah? heloo, tidak kali ya, mungkin ko akan puas bila menyindirkan? ala tdk kisahlah ko menyindir di alam maya kah atau dimana-mana, klu membina oklah, tapi ni wahhh banyak sekali unsur-unsur pecah hati ( kata-kata yang menunjukkan kebodohan dan kelemahan dirinya sendiri).

mungkin sy lupa, entry ni juga bersifat menyindir. sapa makan lada dy rasa pedas...hihii tapii sy xlah seteruk sampai pecah hati, sebab sy masih bawa nama keluarga dan agama sy, klu iya pun kamu rasa orang itu salah, silakan tegur face to face maa, cara baik budaya kita...cara buruk budaya sepa oo...tolonglah ya, janganlah ko bekarya macam semua org mau ikut cara ko dan pemikiran ko, sebab bukan semua orang ada akal macam ko, ko mau bom 2 orangkan nda payahlah ko write down, ko mau buat orang terasa? ui sory jaklah.apa punya tujuan kalau macam tu, rasa macam menumpahkan air ke daun keladi (untuk mencapai kepuasan naluri hati kau yang panas semacam) 

Lagi satu, membinalah jangan merosakkan sebab ko pun sama dengan kami, kami dan kami....haha
x payahlah kc serta perkataan-perkataan buruk bha, cuba ko kc letak dalil kh hadis kah, sedap sikit mata dan hati memandang, tenang jiwa raga, sejuk perut mak ko..Menegur dan menyindir, dua perkara paling berbeza di dunia ini, persamaannya keterasaan itu, haha fahamkan?? Mau menegur Menyindir, gunalah cara paling berhikmah, bagi diri kau, kesedaran dan orang lain..sebab bukannya salah menyindir, tapi mesti ada asas..cehwaahhh hahaha bapa i tak penah ajar macam tu tau...ehemm mak bapak ko pun mesti tak ada kan...euuuu

ok2 sy penat beremo-emonian ni, pandai-pandailah kmu nilai rasa nikmati dan selami~~~ haha suka-suka...
apa pun sy suka lagu ini lagi : baca

kalau tak bisa memuji
janganlah mencaci
lebih baik diam 
dan tutup mulutmu
kalau memang tak suka
janganlah melihat
lebih baik kau pergi
tak ada di sini
walau tak sempurna aku juga manusia
ingin dicintai
ingin dihargai
walau hidup pula yang lebih sempurna
tapi mulut mu selalu bermaki~~~~~

ok berhenti disini, lirik lagu tu belum habis tapi sedikit lirik itu sdh memadaikan...haha best lagu ni
peringatan kepada diri ini, bawak2 lah kau insaf aa ayyu, ko pun bukan sempurna..hehehe
ok selamat malam. wassalam









Comments

Popular posts from this blog

Manusia Biasa

Sorylah sy pun manusia, kadangkala pandai meluat juga kadang2 walau pun cuba sedaya upaya endah ni perasaan.. Bgus lg sy menjauh dari libatkan diri. Saya sedaya upaya mengelak. Minta maaf..kc luah di blog pun cukuplah. Astagfirullah..

Insan Bernama Kekasih...Merinduinya~~~

assalamualaikum wbt..
esok hari apa? mm semestinya hari lahir kekasih kita iaitu nabi Muhammad SAW.. baginda merupakan Nabi kita yang terakhir, sumbangan dia yang tidak terhingga sehingga islam sampai ke hari ini. Alhamdulillah.. kita masih bertahan ;)..
Sebagai islam, kita mesti tahukan sejarah dan pengorbanan Kekasih Allah itu? dari kecil lagi kita sudah dibesarkan dengan cerita-cerita pasal baginda, huhu betapa baik, mulia, tulus, jujur kekasih kita tu kan?...bila ingat balik cerita dan sumbangan baginda, betapa kecilnya saya di muka bumi ini, bila fikir generasi islam sekarang, dengan mudah jatuh ke arah yang salah, sedangkan besarnya sumbangan baginda kepada Islam, senang2 ja generasi yang meruntuhkan. Astagfirullah....sedangkan saat kemangkatan baginda, dia masih memikirkan umat dia, sedangkan kita? sy pun nda tau mw cakap apa...sebab sy pun insan yang selalu alpa..
tapi alpa2 sy pun, masih ada hati. :) sejak berkecimpung dalam hal2 internet2, facebook2..macam2 sy jumpa....tapi al…

Hanya pendapat saya semata-mata

asslamualaikum wbt

Buka-buka facebook ramai orang cakap sal bunuh diri, buka2 blog ramai juga orang cakap pasal bunuh diri, tengok-tengok komen, orang duk pandai-pandai bagi hukuman... masuk neraka lah, kau bodoh sebab bunuh diri, ceteknya akal dia...(sebenarnya disini sepa yang pendek akal) sendiri ingat sudahlah..kan?-_- bukannya dia dengar..sudahlah urusan dia dengan tuhan, siapalah kita kan mau cakap macam tu, kita yang masih hidup, beramal lah selagi ada masa, tidak mustahil orang terdekat kita ada juga buat macam tu nanti.. sanalah anda akan terdiam seribu bahasa bila sebelum tu anda banyak cakap hal orang..
banyak sebab orang bunuh diri sendiri atau bunuh diri orang lain, memang kita tahu bunuh diri tu salah dan dosa di sisi agama(memang salah!)..tapi siapa dalang dalam hal ni semua? bukan kita kah sendiri?..kes lain of coz syaitan yang terkutukkan..ketepikan syaitan tersebut~~~  kita fikir dulu, salah siapa? sy malas menuding jari kepada siapa-siapa, mungkin orang tu bunuh diri …