Skip to main content

:) jalan-jalan~~

 hahaha...ni d maxis centre......
Bkn hari nilah kmi jalan2,,tapi yg kemarin hari sabtu...sy jalan2 ngan roomate sy, c rokiah n tesen..haha :P
agenda utama, mw jalan2 abis na da kwn sy dalam bilik waa...so bgus ikut dorang jalan memandangkan assignment pun sy x tw mo buat pa....bgus jalan drpd terkurung, yg sy takut g 2..nnti da cek..mcm na mw handle oo...penuh ni bilik sy barang terlarang (haha slama tinggal hostel,mmg slalu pun pnuh brg terlarang pown)...ui banyak bh duit melayang skali jalan..ygnda siok 2,time kami mw pulang hujan trun pnya lebat..so time 2 kmi d maxis centre, kmi sebilik guna maxis broadband ma...~~ tpi mcm mo rancang mw tukar..abis gma mcm siput tiba2..ermmm haha oo ya,,,kmi jalan2..mula2 mw cari cd game trus...tapi nmpk dvd Aku Masih Darah n ngangkung...trus kami beli....patak2 jua sy ma rokiah beli.~~ best jualah..ngankung yg knun2 lawak, tapi napa kcian pla sy tgk~~ntahlah kmuurg tgk sendirilah..n nilai sendiri...len org len pandangan jaklah..yg pling lucu 2 bomoh dy jaklah..klu nda silap c lan pet2..hahaha~~buduh tul 2 oo....yg aku masih dara ni..bru mw tgk..pas habis sy coret2 ni blog....mcm best sja 2....xpa sy tgk nnti nilai sendiri...yg bt sy mnt 2...ada pelakon hnsem agak kacaklah c asyraf muslim kh lw x silap..eh btl kh 2 ejaan...

Comments

Popular posts from this blog

Manusia Biasa

Sorylah sy pun manusia, kadangkala pandai meluat juga kadang2 walau pun cuba sedaya upaya endah ni perasaan.. Bgus lg sy menjauh dari libatkan diri. Saya sedaya upaya mengelak. Minta maaf..kc luah di blog pun cukuplah. Astagfirullah..

Insan Bernama Kekasih...Merinduinya~~~

assalamualaikum wbt..
esok hari apa? mm semestinya hari lahir kekasih kita iaitu nabi Muhammad SAW.. baginda merupakan Nabi kita yang terakhir, sumbangan dia yang tidak terhingga sehingga islam sampai ke hari ini. Alhamdulillah.. kita masih bertahan ;)..
Sebagai islam, kita mesti tahukan sejarah dan pengorbanan Kekasih Allah itu? dari kecil lagi kita sudah dibesarkan dengan cerita-cerita pasal baginda, huhu betapa baik, mulia, tulus, jujur kekasih kita tu kan?...bila ingat balik cerita dan sumbangan baginda, betapa kecilnya saya di muka bumi ini, bila fikir generasi islam sekarang, dengan mudah jatuh ke arah yang salah, sedangkan besarnya sumbangan baginda kepada Islam, senang2 ja generasi yang meruntuhkan. Astagfirullah....sedangkan saat kemangkatan baginda, dia masih memikirkan umat dia, sedangkan kita? sy pun nda tau mw cakap apa...sebab sy pun insan yang selalu alpa..
tapi alpa2 sy pun, masih ada hati. :) sejak berkecimpung dalam hal2 internet2, facebook2..macam2 sy jumpa....tapi al…

Hanya pendapat saya semata-mata

asslamualaikum wbt

Buka-buka facebook ramai orang cakap sal bunuh diri, buka2 blog ramai juga orang cakap pasal bunuh diri, tengok-tengok komen, orang duk pandai-pandai bagi hukuman... masuk neraka lah, kau bodoh sebab bunuh diri, ceteknya akal dia...(sebenarnya disini sepa yang pendek akal) sendiri ingat sudahlah..kan?-_- bukannya dia dengar..sudahlah urusan dia dengan tuhan, siapalah kita kan mau cakap macam tu, kita yang masih hidup, beramal lah selagi ada masa, tidak mustahil orang terdekat kita ada juga buat macam tu nanti.. sanalah anda akan terdiam seribu bahasa bila sebelum tu anda banyak cakap hal orang..
banyak sebab orang bunuh diri sendiri atau bunuh diri orang lain, memang kita tahu bunuh diri tu salah dan dosa di sisi agama(memang salah!)..tapi siapa dalang dalam hal ni semua? bukan kita kah sendiri?..kes lain of coz syaitan yang terkutukkan..ketepikan syaitan tersebut~~~  kita fikir dulu, salah siapa? sy malas menuding jari kepada siapa-siapa, mungkin orang tu bunuh diri …