Skip to main content

teringat dan teringat dan....



ni pic kena amik masa form3 2005..pas pmr..mmg best..rancang2 knun mo p lawatan d kk..tpi pujuk2 ustaz,x ni kena c benar..padahal 3uk,3ab n 3kk kena c bnr..huhu adakah...ulung d kami sana kundasang sja..tapi kmi jglah guna bas baru(duluan)haha..best gila2...kmi kunun d rancang p d otel perkasa..cantik kunun..naa 2 atslah pic d otel 2...masa ni gna kamera yg mo kc dekat mata lagi..blum ada yg guna kc jauh d mata..ekeke...owh ya..sdhlah bulan posa..tapi bnyk yg x posa..hehe(sory)
sampai d hotel perkasakan..kami masuklah dalam 2..nmpklah kedai kicik2..p masuk d d sana..p beli2 knun..mntg2 x posa....trus ada org bwa p ats a.k.a men lif..bh apa lagi...tlampau kuat men..sy n beberapa org kwn masuklah..depan lif 2 ada cermin beeeeesaaaaar...dinding cerminlah..haha..trus..kami tgk d cermin..kami nmpklah c g**** dari arah bertentangan..c g**** pun nmpk kami dari 2 cermin..kami berabis pnggil dy bwa masuk lif..sambil melambai2kan tgn..."g****,G****,g**** mari mari"
bgtulah knun kebisingan kami..apa lagi c g**** belari sedaya upaya mendapatkan kami yg berada dalam lif itu..haha tapi yg sy heran kenapa dy x membelok2 ke arah kami..
time dy larikan trus dy lnggar 2 cermin..pnya kuat bunyi dy terlanggar..pekerja2 hotelpun tekejut..haha kami dalam lif mw teguling sdh ketawa..adeii...truskan dy berdiri lagi sekali trus dy lnggar lagi 2 cermin..adada d sana trus sy tduduk ketawa...lepas dy sedar itu cermin baru dy pusing belakang masuk 2 lif yg real..nonstop trus kami ketawa..eishhh haha...
trus lepas ketawa ketiwi kami berenti tnyalah dy knun kenapa lnggar 2 cermin..trus dy jawap
"sy ingatkan lif,sy heran jg kenapa ada wajah sy d lif..tapi sy cuba jg masuk"
bha..d sini sy mnggila balik ketawa...setiap kali ingat msti ketawa..kenangan yg pling x pernah sy lupa smpai bila2...:) <3..sekarang pun masih ketawa bila ingat ni perkara....

skg sdh 2010..dulu kami 15thn sekarang kami sdh 20thn..5 tahun berlalu:)~~~

Comments

apple said…
aahahahah ayu ko lawak......paling ko ingat juak ni ka kisah?
ayyu Hasmayyu said…
hahaha....iya..d memori mc gadie...
Hanisah Anns said…
sy xda d tempat kejadian..tp sy ketawa jg bca crita ko ni yue...amatt lawak...2 x lagi tu...haha
ayyu Hasmayyu said…
haha...iya2...2 pasal...sy suka...

Popular posts from this blog

SALAM 1 SYAWAL..AIDILFITRI

SALAM AIDILFITRI

Hanya pendapat saya semata-mata

asslamualaikum wbt

Buka-buka facebook ramai orang cakap sal bunuh diri, buka2 blog ramai juga orang cakap pasal bunuh diri, tengok-tengok komen, orang duk pandai-pandai bagi hukuman... masuk neraka lah, kau bodoh sebab bunuh diri, ceteknya akal dia...(sebenarnya disini sepa yang pendek akal) sendiri ingat sudahlah..kan?-_- bukannya dia dengar..sudahlah urusan dia dengan tuhan, siapalah kita kan mau cakap macam tu, kita yang masih hidup, beramal lah selagi ada masa, tidak mustahil orang terdekat kita ada juga buat macam tu nanti.. sanalah anda akan terdiam seribu bahasa bila sebelum tu anda banyak cakap hal orang..
banyak sebab orang bunuh diri sendiri atau bunuh diri orang lain, memang kita tahu bunuh diri tu salah dan dosa di sisi agama(memang salah!)..tapi siapa dalang dalam hal ni semua? bukan kita kah sendiri?..kes lain of coz syaitan yang terkutukkan..ketepikan syaitan tersebut~~~  kita fikir dulu, salah siapa? sy malas menuding jari kepada siapa-siapa, mungkin orang tu bunuh diri …